Bindevævsmassage / Cupping

Udrenser ophobede affaldsstoffer

Herover ses Mike Vindfeld, Fysklinik, i færd med at massere bindevævet. Bindevævsmassagen er oprindeligt udviklet i år 1929 af den tyske fysioterapeut Elisabeth Dicke.

Bindevævsmassage med sugekopper:

Behandling med sugekopper er en gammel og meget effektiv form for massage, der sigter på at udrense bindevævet for ophobninger af fedt, væske og affaldsstoffer. Disse vil, hvis de ophober sig i kroppen, kunne forårsage talrige ubalancer som overvægt, appelsinhud, væskeophobninger, smerter og egentlige sygdomme. Med sugekopperne skabes et undertryk, der aktiverer blodgennemstrømningen i bindevævet i huden, musklerne, leddene og de indre organer, hvorved de ophobede stoffer fjernes. Sugekopperne trækkes rundt i bestemte baner eller sættes på særligt ophobede områder.

Behandling af bindevævet er normalt en vigtig del af en behandling, da bindevævet udgør en betydelig del af vores krop. Bindevævet findes bl.a. i og omkring muskler, sener, ledbånd, hud og de indre organer.

Bindevævsmassage hører til reflekszoneterapierne, ligesom fodzoneterapi, dvs., at den indvirker på det autonome nervesystem. Dette sker ved specielle træk og strøg med  fingerspidser eller sugekop, der forskubber huden på reflekszonerne. Herved bliver de tilhørende organer og steder i kroppen "ringet op", eller der opnås kontakt via nervesystemet til de pågældende organer og områder i kroppen.

Bindevævsmassage med sugekopper kan afhjælpe:

• appelsinhud
  • hovedpine