Akupunktur 2000 / Acunova

Hurtig og effektiv behandling

Med Akupunktur 2000 er der tale om et nyt og anderledes mikro-akupunktursystem, opdaget af danskeren John Boel.

Der benyttes primært punkter i finger- og tåled. Disse punkter er meget følsomme reflekspunkter, der via nervebanerne har forbindelse til forskellige afsnit af hjernen og centralnervesystemet. Ved behandlingen frigøres der en mængde regulerende stoffer som fx kortison, endorfiner og adrenalin. Disse sendes så via blodbanerne til det sted i kroppen, hvor problemet findes. Der er tale om et meget effektivt behandlingssystem.

Til forskel fra traditionel kinesisk akupunktur er Akupunktur 2000 hurtig og effektiv. Man taler om, at Akupunktur 2000 er dobbelt så god som den traditionelle form, og succesraten på behandlinger med gode resultater er på 80%. Behandlingstiden er også væsentligt forkortet. Flere og flere danske læger, sundhedspersonaler, fysioterapeuter og massører bliver i dag uddannet i Akupunktur 2000.

En Akupunktur 2000 behandling er mest optimal, hvis der behandles 5 dage i træk. Herved frigives så store doser af kroppens egne helbredende stoffer, at symptomerne og årsag med stor sandsynlighed forsvinder.

WHO’s behandlingsliste

WHO, Verdens-sundhedsorganisationen under FN, har udformet denne liste over lidelser, der er behandlingsværdige med akupunktur:

• Alle former for smerte
  • Gigtsygdomme i led og muskler
  • Hovedpine / migræne
  • Rygsmerter