Kræftopererede

Kræftpatienter

Her hjælper Recover4you lymfesystemet til at pumpe lymfevæsken tilbage til lymfeknuderne, så de kan rense og hjælpe kroppen af med ophobede affaldsstoffer og overskydende væske i form af ødem.

LINDRING AF ØDEMER OG BEDRE LYMFESYSTEM

Ved kræftpatienter ses tit skade på lymfesystemet efter endt kemo- og/eller strålebehandling, hvilket kan resultere i væskeansamlinger, hævede eller faste lymfeknuder i brystet og/eller lysken, dårligt immunforsvar eller dårligt blodkredsløb.

HVORFOR HÆVER BEN ELLER ARME EFTER EN KRÆFTOPERATION

Vores krop er både fantastisk og fascinerende, den kan holde sig selv i gang, den kan rigtig langt hen af vejen reparere sig selv, bare den får tiden, roen og mulighederne for det. Men der er dog sygdomme, den desværre ikke kan hele, her i blandt kræft. Vi er blevet utrolig dygtige til at helbrede og stoppe udviklingen af sygdommen, når den opdages i tide. Men når man kommer på den anden side, af operation og skal tilbage, mødes man mange gange af forskellige bivirkninger.

Hvorfor hæver ben og arme efter operation ?

Når man operere og fjerne det der skal fjernes, så kigger man ofte på lymfesystemet, da det er den største spredningsrisiko der er i kroppen. Man fjerne ofte dele af lymfesystemet, for at sikre, der ikke sidder en spredningsrisiko og gemmer sig. Når man fjerne en del af lymfesystemet, gør det af der en mindre og færre lymfebaner til at transportere lymfevæsken tilbage, vi kan sammenligne det med at der er vejarbejde på den store 5 sporede motorvej i Tyskland og der kun er 2 spor åbne, så skabes der en enorm stor kø, da der er mange flere biler, end de to åbne spor kan håndtere, med den koncentration der er af biler, fra 5 til 2 spor.

Hvorfor er det vigtigt at behandle ?

Når der ophobes væske, så ligger det et pres på bindevævet. Så sker der det samme som med en ballon, når der har været pres i en periode, så giver elasticiteten efter og bliver lidt slapper, så bliver der plads til mere væske, sådan kan det fortsætte og problemet bliver gradvist større og større. Når væsken dræneres væk, vil trykket aftage og bindevævet får lov af slappe af, så det fortsat kan holde sin normale spænding, samtidig vil det smertelindre og øge bevægeligheden, så aktivitetsniveauet øges. Har man fået udleveret støttestrømpe, kan den med fordel anvendes mellem behandlingerne, da den kan holde et tryk, der gør at der ikke ophobes væske i så stort omfang, hvilket gør at der er mindre væske i benet ved næste behandling og derved kan begynde at reducere den samlede mængde væske i ben eller arme.

MERE EFFEKTIVT LYMFESYSTEM

Ved behandling med Recover4you skabes øget blodgennemstrømning og derved en forhøjet udskillelse af affaldsstoffer, hvilket medfører et sundere og mere effektivt lymfesystem.

Immunforsvaret er dybt afhængigt af et effektivt lymfesystem, så ved at booste lymfesystemet, sænkes risikoen for infektioner og sygdomme. Et godt helbred hænger uløseligt sammen med lymfens evne til at bevæge sig frit.

Symptomerne kan være træthed, snurrende og til tider smerte grundet det tryk det skabes i ben eller arme. Når der står væske i arme eller ben, blokerer det for den naturlige blodgennemstrømning, hvilket gør man ikke får tilstrækkelig ilt og næring ud til muskulaturen, dette mærkes ved manglende udholdenhed, man kan ikke være aktiv så længe af gangen, inden der kræves et hvil og man skal samle kræfter.

Genvind energien og livskvaliteten med blot 20 min. behandling, samt opretholder et god og velfungerende kredsløb.